Het begon als EEN idee.
Nadat ik een aantal tegenslagen had gehad (o.a. Icesavedrama, overval Kenia) kon ik feitelijk opnieuw beginnen. Het schrijven van ‘Het Icesave Drama’ en ‘De NetwerkBijbel’ waren meer therapeutisch dan het verwerkelijken van een droom. 
Bij de Icesave affaire was ‘positief zijn en blijven’ absoluut een eerste vereiste. De meeste mensen gaven geen cent meer voor het terugkrijgen van hun geld (leuke zin eigenlijk 🙂 ). Nu, bijna 4 jaar later, hebben we als spaarders 50% terug en zicht op het terugkrijgen van de andere 50%.
Bij het ontwikkelen van de NetwerkBijbel hetzelfde liedje. Kansen pakken en je concentreren op wat WEL lukt in plaats van wat niet lukt, dat is kennelijk moeilijk.

Dat bracht de basis voor ‘hoe gaan we daar verandering in brengen’. Bij de voorbereiding voor een lezing voor interim managers kwam de basis voor ‘CHANGE in Buzinezz’ (gevolg van de pay off ‘Creating the Buzz in Business’ die ik al eerder gebruikte). Samen aan de slag om verandering te brengen, van negatief denken naar positief denken, durven, doen en doorzetten.
De ontmoeting en samenwerking met Gina De Groote, die net CHANGE think positive als Magazine had opgezet, zorgde ervoor dat het CHANGE in Business werd.

Nu, 2 jaar later, staat er een veelbelovend begin.Met 10 mensen die een (groot) deel van hun tijd voor nop beschikbaar stellen om het idee werkelijkheid te alten worden. Met 3 belangrijke organisaties die het project daadwerkelijk ondersteunen (NCD, CBW Mitex, SMA). Met 5 organisaties die op het punt staan te ‘tekenen’ voor de aanpak van CHANGE in Business.

Die er allemaal voor tekenen om 20-2-20 een bewust en positief eindresultaat neer te zetten.
Alleen al het proces er naar toe was een fraai voorbeeld van kruisbestuiving. Wat mij betreft ook het voornaamste doel van de komende 7 jaar!
Doe je mee?
Gerard van Vliet